Followers

Sunday, 12 March 2017

lagi cerita pasal public figure

Assalamu'alaikum readers :D

lagi cerita pasal public figure ll it's sunday! a good day to rest puas-puas. actually, Fae siap taip entri ne on Friday. but I scheduled it to be published today. okay, Fae pernah cerita pasal public figure dalam entri ne. now, Fae mau cerita lagi pasal public figure. kali ne different person. 

this one public figure pernah viral back in 2013 if I am not mistaken. viral pasal apa? no need lah for me to tell apa sebabnya demi menjaga air muka public figure tu. plus, she is wearing hijab now. masa ea viral dulu ea balum berhijab. 

entri ne bukan bertujuan mau kecam the public figure. no. just want to tell that I like to see kehidupannya sekarang (as seen on her Instagram). she is a freelance model and an entrepreneur. so far yang Fae tau ea buat business jual tudung under her brand name. and ada lagi satu business yang bakal dibuka. mungkin business jual koleksi pakaian, judging from the name of the new upcoming business. she is also a duta untuk satu produk kosmetik ne. mostly macam Korean look stail make-up nya.



basically, it takes all your kekuatan hati dan minda untuk face public apabila you dilanda viral. maunya stress gila bila setiap hari kana kecam and jadi bahan parody. but after some time, netizens will slowly inda akan lagi kisah pasal cerita viral you. lucky lah kalo you viral sekajap saja. kalo berbulan lamanya, buleh overstress kalo inda kuat hati

berbalik pasal public figure ne, mungkin rezeki lapas video viralnya keluar ea kana tawarkan jadi pelakon and model. tapi Fae inda sure adakah ea masih lagi terima tawaran berlakon sekarang. 

motif entrijangan biarkan sesuatu perkara atau masalah buat anda berasa gagal dalam hidup. baiki kesilapan dan ambil pengajaran daripadanya. anggap saja anda insan terpilih untuk menerima ujian itu.

you will find your luck. macam public figure diatas, now, she has successfully recovered daripada kesan buruk video viralnya dahulu. siap dah jadi BIG BOSS of her own business. she is younger than me btw. I am 25 years old and she is I-don't-know-how-many-years-younger than me. Fae yg tua bagak ne tah pulang (pula) balum temui cerita kejayaan Fae. sedih. 

btw segmen "lakastah join segmen belog urang Brunei" masih lagi berlangsung. join okay heee~

2 comments:

  1. viral zaman sekarang ni, bukan tahan lama. kejap ja. eh Fae, kita seumur la 😁

    ReplyDelete
    Replies
    1. tpi kesannya berpanjangan huhu

      eh yeke hehehe

      Delete

thanks for leaving your comment here :)