Followers

Tuesday, 28 February 2017

tipu pasal sudah follow blog?

Assalamu'alaikum readers :D

pernah you encounter urang comment on your blog membagitau yang ea sudah follow your blog. tapi bila you check the total followers on your blog inda betambah pun even satu angka. masih sama total lama. sudah atu ea minta you follow back blog-nya. part yang baik hati you sudi jua follow back blog-nya walaupun ea 'tipu' about following yours. pernah encounter situation mcam ne?

pesanan entri: to all bloggers jangan luan (sangat) desperate kan dapatkan followers. kitani (we all) berblogging ane bukannya overnight tarus dapat ratusan followers, ada paham? 😒

sketsa pindik (pendek):

cikgu: "murid-murid, apa hukum menipu?"
murid: "berdosa cikgu!"

so kepada sesiapa yang pernah tipu bagitau sudah follow blog ane blog atu, bah jangan diamalkan lagi ulah (perbuatan) cematu. kesian lah kami yang payah-payah kumpul followers bertahun-tahun and then you senang-lenang pakai short-cut to gain many followers. hampa banar 😒

20 comments:

  1. sudahlah menipu, bajet lagi mau kena follow back. hadoyaiii 😒 dunia

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau x mau follow, x pyhlah. xda juga yg mrh. cuma elakkan menipu

      Delete
  2. Hahaha... memang pernah... hairan kan? kenapa sampai perlu buat cam tu?

    ReplyDelete
  3. Nasib baik bukan saya, saya dah follow Nurfaezah.. Selama ini x tahu ada situasi begini.. Semua ingat atas dasar percaya tapi ada juga x jujur, kecewa.. 😥

    ReplyDelete
  4. yelah follow pun menipu. Kalau tak nak follow bukan kita nak marah pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. bkn kita nak marah pun kalo tak nak follow..

      Delete
  5. betullah tu. tapi elsa biasa kalau dia dah kata dia dah follow, elsa follow saja balik. nak check bukan main malas huhu

    singgah :) http://elsaalicious.blogspot.my/2017/03/berhutang-bahagian-2.html

    ReplyDelete
  6. Mmg ada pun macam tu... Yg lagi teruk... Kita dh follow dia.. Dia unfollow kita balik...

    ReplyDelete
  7. Biasanya saya tak tengok sangat komen yang cakap dah follow tapi saya tengok bahagian follower widget saya. Saya akan follow balik berdasarkan list follower di saaaana.

    Entry terkini Mommy Muhaimin, http://lynk.my/q4z9

    ReplyDelete
  8. Tak tahulah apa motif menipu dan unfollow lepas kita follow, mai tidak kisah follow sesiapa pun, mau berkawan apa salahnya kan.

    ReplyDelete

thanks for leaving your comment here :)