Followers

Tuesday, 27 December 2016

hack my bestfriend's blog!

Assalamu'alaikum readers :D


hello everyone..i'm lina and i used to have a blog. but delete sudah sal too busy with my "awesome" uni life 💁 i bet u guys wondering lina ni siapa. i'm fae's bestie aka sister aka driver inda bergaji hahaha.

fae right now is busy with her phone, makan my cheesecake 😏 so i kacau her blog haha sorry fae 😝

lina kan minta pandangan u guys, kalau lina post cerpen pendek written by me arah blog fae, ada kh yg sudi baca? 

ok that's all. nanti lagi lina hack into blog my darling fae hahaha. bye2 😁

Saturday, 24 December 2016

so-called comeback entry

Assalamu'alaikum readers :D

pejam celik pejam celik sudah masuk bulan Disember rupanya. Fae inda akan bermukadimah of why i had been menghilang beberapa bulan yang lalu ne. Fae bukan famous blogger so yah~~

'comeback entry' ne Fae malas taip panjang-panjang. cukup Fae tinggalkan pesanan "jangan jadi manusia plastik." 2016 is quite a rough year for me and i've met manusia-manusia plastik. papai!


Monday, 10 October 2016

time for giveaway

Assalamu'alaikum readers :D


jom join ramai-ramai segmen ne

hadiahnya pun best best oh

tata!

Sunday, 9 October 2016

coretan tentang hamba Allah yang bekerja offshore dan bergaji hari

Assalamu'alaikum readers :D

ever heard of pepatah Melayu "sudah jatuh ditimpa tangga."? kesian kan.. sudahlah jatuh, kena timpa uleh tangga lagi. bertambah sakit. 

atu lah yang menimpa seorang hamba Allah yang Fae kenal ne. literally. sudahlah the company tempat ea bekaja inda tantu-tantu bayar gaji durang, and now ea alum dapat turun ke laut (offshore) gara-gara masalah yang timbul dari pihak lain (can't mention here). 

kalo begaji bulan (fixed monthly salary) there's nothing kan diingaukan (dirisaukan) walaupun lama di darat. yang penting duit masuk setiap hujung bulan, right?

tapi hamba Allah ane begaji hari. meaning kalo ea ke offshore baru kana bayar. tapi kalo ea di darat (masa offday) nada gaji. pity kan? ea di laut for a month. kalo offday selama 2 weeks saja. sebab tu hamba Allah ane inda mau lama-lama di darat.

Thursday, 25 August 2016

i have told lies before

Assalamu'alaikum readers :D

one post per day? not bad lah untuk blogger yang hangat-hangat tahi ayam macam Fae ane. haha. or at least 3 posts dalam seminggu. 

a random intro, eh?

okay lah, actually Fae mau kurapak pasal this one quote yang Fae baca di blog kak mia.

a lie may take care of the present. but it has no future.

Tuesday, 23 August 2016

birthday surprise yang hampir gagal

Assalamu'alaikum readers :D

alright, Fae mau cerita pasal birthday surprise that me and my two besties made untuk our girl, Lina :D birthday surprise yang hampir gagal. haha. proceed to read. 

last Sunday was Lina's birthday. so Rifan, Amal and me decided to surprise her. chatted randomly dalam Whatsapp group, Lina did not suspect anything though. kalo ikutkan, kami seldom chatting in our Whatsapp group semenjak masing-masing busy ngan life sendiri.

before heading to Lina's house, kami tiga bali (beli) present and a small cake and then singgah bali food and drinks di tamu.

Segmen Bloglist Azhafizah.com Sep & Oct 2016

Assalamu'alaikum readers :D dibawah ne Fae copy&paste coding yang dibagi.

Segmen bloglist Azhafizah.com Sep & Oct 2016 kembali untuk lagi untuk menggantikan bloglist bulan Julai & Ogos. Bagi yang tak sempat sertai bulan Jun hari tu, boleh cuba sertai bulan Ogos ni. Kalau sudi, berminat dan nak memeriahkan segmen ni jemputlah sertai ramai-ramai ye. Segmen simple je. Cuma perlu buat entry dan copy & paste je. Pemilihan 10 blog melalui random.org.

KLIK BANNER UNTUK SERTAI SEGMEN

TAMAT : 29 OGOS 2016

Langkah Penyertaan Segmen
1. Buat entry bertajuk : Segmen Bloglist Azhafizah.com Sep & Oct 2016
2. Copy coding yang disediakan dan paste di ruangan HTML entry
3. Publish dan tinggalkan link entry dalam kotak komen di entry asal Segmen Bloglist Azhafizah.com Sep & Oct 2016

Terima kasih atas sokongan semua ^__^

Saturday, 20 August 2016

a Bruneian blogger

Assalamu'alaikum readers :D

when was the last time i updated my blog? cuba skodeng my blog archive kajap. hehe. memang hangat-hangat tahi ayam bah Fae ber-blogging taun (tahun) ane. lagipun, i have pastime activity yang lebih fun dan addictive. hehe. however, it doesn't mean i want to leave blogging world, like, forever. the passion in blogging masih ada cuma at the moment semangat atu kurang bah. 

Fae ada follow very few Bruneian bloggers di Instagram. and recently, Fae ada skodeng Instagram salah sorang blogger ane. a girl. a fashion blogger. sorry can't share nama Instagram-nya demi menghormati auratnya. kalo Fae share karang ada lelaki stalks hers. huhu. 

Sunday, 3 July 2016

WAKE UP FAE!

Assalamu'alaikum readers :D

few days left before we say bye-bye to Ramadhan 2016. Fae malas kan bla bla bla-ing about sambutan hari raya yang soon tiba ane. just want to remind anda semua supaya bersederhana menyambut hari raya. membazir tu amalan syaitan *poof*

*poof* a few days ago i did a kempen mengemas bilik. teliat (terpandang) Fae kan sekantung recycle bag berisi craft materials Fae. somehow, after a long break not making any crafts utak (otak) Fae pun bekarat dah. hilang segala creativity. hmm...

--------------------------------get carried away in a moment of deep thought--------------------------

ironically, with the salary amount i receive every month as a part-time tuition teacher it is not enough to support my needs and wants thus, doing side business is like a cool idea that i can think of right now. minat buat craft business tu ada cuma Fae m to the a to the l to the a to the s. sad life.

--------------------------------------------being stabbed by reality-------------------------------------------

yup, reality hurts me most of the time. i always wish for a better life, better future but what moves or efforts do i make in order to change that? 

simply say, WAKE UP FAE!

Sunday, 26 June 2016

just another personal entry by Fae

Assalamu'alaikum readers :D

just another personal entry by Fae

yesterday Fae pigi iftar outing with my old buddies from secondary school. in a year payah kan jumpa durang (dia orang) ne because masing-masing busy with their own life. bila sudah bejumpa atu bah macam-macam cerita keluar. we had iftar di Restoran Rock Garden. nada buffet. cuma ada ala carte menu saja in which nada hal lah bagi kami. janji tummy was happy ^^ Fae inda mau upload our pictures here demi menjaga aurat kawan. enough said.



picture taken masa hanging out di Beanery cafe

Tuesday, 21 June 2016

entri versi 'expired'

Assalamu'alaikum readers :D

hari ne masuk hari ke 15 Brunei berpuasa. ada yang 'tuang' puasa kah? kekeke. this year of ramadhan baru sekali Fae sungkai (berbuka puasa) di restoran. last Thursday Fae sungkai with my girls, Lina, Amal and Rifan. that explains why tajuk entri Fae entri versi expired. kekeke. 


cuba teka mana satu Fae? kekeke.

our activities on last thursday:

- hanging out at lina's house

we played 90's games. siapa budak-budak 90's sini angkat kaki! :p somehow, kami checked our handphones less while playing the 90's games. shame on you, gadget! LOL. 

-had iftar at Indah Damai Restaurant

the buffet is $8.90 per head for an adult. we give double thumbs up for the sesame honey chicken and black pepper beef.

-watched Finding Dory 

i really had a good laugh watching this movie thus, i give the rating 8/10 :)

Fae sudah janji arah besties Fae untuk post cerita pasal sungkai ane so after this i will WhatsApp the ladies yang Fae sudah post this entry on blog. 

the picture above Fae edit kali kedua. because yang awal-awal Fae edit nampak sipi-sipi bah aurat lengan kawan so Fae edit once again by covering whatever exposed spot or part. LOL.

motif entri: what do you think? 

Monday, 20 June 2016

Fae is asking you

Assalamu'alaikum readers :D

aduhai it is kinda susah kan keep up after blog 'cuti' beberapa hari. mood kan update blog pun kelaut. anyway, Fae mau ucapkan thanks a lot to those yang ikut segmen ringkas Fae. click saja link atu untuk check senarai peserta, okay. 

one quick question. in the scale of 3 (often), 2 (sometimes, seldom) or 1 (first time), what is your (honest) pick up scale about your visit frequency to my blog? be honest, okay. i won't be mad. kalo y'all seldom, like very very jarang lah visit my blog, just type number 2 in the comment box below. papai!


Wednesday, 15 June 2016

3 sebab kenapa Fae klik entri y'all

Assalamu'alaikum readers :D

the past few days, in a row, Fae rajin online blog dah. paling minimum Fae akan blogwalking dalam 10-20 entri. fairly speaking, there are 3 factors yang buat Fae laju meng-click entri y'all:

1) tajuk entri yang menarik
2) tajuk entri yang kurang menarik BUT i know isi entrinya is of my liking. contoh tajuk entri "kucing adik". oleh sebab Fae suka kucing Fae akan click jua walaupun in my honest opinion tajuk entrinya kurang menarik.
3) ihsan. maksudnya disini when there are no more interesting blog posts for me to read, Fae akan click and read any random blog post atas dasar ihsan (nya urang Brunei kesian bah).

so~ begitulah kisahnya 3 sebab kenapa Fae klik entri y'all :D

Tuesday, 14 June 2016

bilanya Fae rajin berblogging...

Assalamu'alaikum readers :D

bilanya Fae rajin berblogging, tangah (tengah) malam update blog pun lakat (masih) active brain ne memerah idea. anyway, Fae mau invite my beloved readers untuk join segmen Fae ne. tarikh last join is on 18th June. 

and also, Fae kan minta tulung (tolong) y'all siapa tau macam mana kan pasang widget Google Friend Connect arah blog? ne untuk my friend's blog huhu. Fae sudah check arah gadgets list nada (tiada) lagi bah. honestly, i find it kinda impractical bah anu follower badge using Google plus ahh. luckily masa Fae buat blog ne back in 2011 widget follower Google friend Connect masih ada in the list. siapa-siapa ada buat tutorial berkaitan please share it with us okay. really appreciate your help. tata!

Sunday, 12 June 2016

aku join segmen blog urang brunei

Assalamu'alaikum readers :D

[2017 UPDATE] banner paksa Fae remove because of masalah ne :(

attention! calling out all my fellow bloggers! y'all are invited untuk join segmen Fae. syaratnya mudah saja. copy banner buruk di bawah and buat tajuk "aku join segmen blog urang Brunei"

UPDATE! tarikh last join segmen ne Fae EXTEND UNTIL 18th June 2016, Sabtu. 1 week dari tarikh 12th june, the date i posted this entry.. 

Saturday, 11 June 2016

awal jua kurapak pasal hari raya ane?

Assalamu'alaikum readers :D

awal jua kurapak pasal hari raya ane?

nah. about 3 weeks left sebelum hari raya tiba. excited? nah. masa damit-damit saja excited. excited kutip duit raya. HAHA! sudah basar ane malas banar kan bejalan beraya. Astaghfirullah. jangan ikut ulah (sikap) malas Fae okay kawan-kawan? haa cakap pasal raya, anyone sudah putung (tempah) baju raya

Fae alum putung baju raya. don't feel like to tempah one. Fae ada some dresses yang Fae jarang pakai throughout the year so better Fae pakai untuk raya lah. jimat jua usin (duit). kalo ada budget lebih, maybe Fae tempah baju raya atau bali yang ready-made saja. 

Tuesday, 7 June 2016

symptom "DONE" di bulan Ramadhan

Assalamu'alaikum readers :D

Brunei start berpuasa hari ane, 7th july. about 3 hours left lagi kan masuk waktu bersungkai (berbuka puasa). 



symptom "done" di bulan ramadhan

baca satu-satu. any words yang inda tau, tanya Fae.

post picture masjid atau picture selepas solat terawih and then update status or buat caption "done terawih"

wawawa!

btw Fae minta tulung (tolong) kawan-kawan blogger untuk follow and support our new blogger friend. misshoneybunny91.blogspot.com kalo y'all ada blogging tips, silakan tia tinggalkan comment y'all okay. i mean, arah entri kawan baru kitani atu.

tata!

Friday, 3 June 2016

Segmen Blogwalking #1 by www.syahidahfadilah.com

Assalamu'alaikum readers :D

yo am tryna mah best to update mah blog at least twice a week, at least.. at least, okay.. bila nada idea kan taip pasal apa so terhasillah entri join segmen ane :D


jom join ramai-ramai

Thursday, 2 June 2016

Fae si hantu hocolate

Assalamu'alaikum readers :D

haa Fae si hantu chocolate ada soalan. is it true kalo makan chocolates make your face berjerawat? 

jawapannya: tanya Mr. Google.

hmm muka Fae andang inda pernah sunyi didatangi uleh (oleh) sekawan jerawat. dari zaman remaja dah. sedih kan? Fae makan chocolate ke inda ke tetap jua muka ane berjerawat. 


antara koleksi chocolates packaging Fae. ne koleksi lama. Fae buang dah bcoz i don't know what i should do with the collection. HAHA. kalo y'all realize Fae paling suka makan chocolate jenama Cadbury


tapi Fae inda suka makan chocolate yang ada campur peanuts. i don't like. no hazel nut, no almond nut, no whatsoever nut. 

Tuesday, 31 May 2016

why do you blog? what is it for?

Assalamu'alaikum readers :D

why do you blog? what is it for?

jujur kadang-kadang Fae jealous meliat pencapaian some bloggers yang sudah success mencipta nama dalam dunia blogging. tapi jealous Fae jealous positive okay. 

in Brunei, it is kinda hard untuk mencipta nama dalam 'local blogging market'. blogging ada market eh? 

untuk mendapatkan blogging jobs di Brunei such as reviewing job, buat article about product/service untuk client, attend this and that events bla bla bla is terhad. kalo inda pandai expose diri susah lah kan dapat job. unlike di Malaysia wow berlambak weh. siap masuk TV lagi. ada yang jadi artis dah macam Hanis Zalikha.

Sunday, 29 May 2016

when you give Fae a gift...

Assalamu'alaikum readers :D

when you give Fae a gift... 

well, Fae memang bersyukur and berterima kasih bila kana bagi hadiah. tapi kalo hadiah tu bukan dalam bentuk makanan contohnya macam birthday greeting card, its definite final destination is dalam tong sampah. Astaghfirullah. 

bukan Fae inda mau hargai apa-apa pemberian or hadiah dari urang. masalahnya Fae jenis urang yang inda suka keep barang-barang bertahun lamanya sampai betimbun. even baju yang Fae inda lagi mau pakai Fae buang padahal Fae bali (beli) inda sampai 5 tahun. 

simply say Fae jenis urang yang minimalist. i try untuk minimize apa-apa personal belongings Fae bcoz bagi Fae bila Fae sudah tua all those stuff inda Fae dapat bawa mati. even kan 'wariskan' ke anak cucu cicit pun inda jua ada faedahnya. lebih baik wariskan durang ilmu yang berguna, right?


Tuesday, 24 May 2016

blog blog blog

Assalamu'alaikum readers :D

Wi-Fi bagus connection-nya hari ne. memudahkan Fae blogwalking. 

walaupun Fae inda lagi active sangat online blog tapi Fae realize ada few blogs yang used to be very active meng-update blog bisdurang (dia orang) tarus (terus) senyap sepi. 

termasuk blog Fae. dalam sebulan tu payah-payah kan update entri baru. 2 3 entri pun jadi tah. what about y'all?

somehow, i think baguslah Fae jarang update blog bcoz kalo Fae selalu update definitely entri Fae atu more into borak kosong. which is inda ada faedahnya. Fae inda mau kana soal di akhirat pasal penulisan Fae. takut. melainkan Fae rasa entri atu ada motifnya or manfaat ilmunya then baru Fae update.

Fae suka baca entri blog kak Maria Firdz. banyak info berguna beliau share.

Fae masih mau blogwalking so sudi-sudikan tia tinggalkan entry link y'all disini

Monday, 23 May 2016

Fae asks for favor

Assalamu'alaikum readers :D

patang (petang) ne inda banyak entri Fae sempat blogwalking bcoz i have to do something else after this. tik tok tik tok masa itu emas. before May ends banyak benda Fae need to siapkan. ne akibatnya kalo suka buat kerja last minute. huhu. alright, Fae ada favor mau minta from y'all. 

if y'all ada entri yang best kah interesting kah just tinggalkan the entry link in the comment box below, okay. sometimes, malas bah Fae kan scroll sampai kebawah-bawah arah blogger dashboard atu. 

Sunday, 22 May 2016

study bidang A tapi kerja bidang B

Assalamu'alaikum readers :D

tik tok tik tok we almost come to end of May. almost pertengahan tahun sudah berlalu. so far in this year Fae inda ada achieve anything great. yet. masih tekial-kial nya urang kan mencari duit for survival. LOL. 

well, being a full-time tuition teacher (full-time bcoz kelas Fae setiap hari ada except on sunday) is actually satu rezeki untuk Fae while most graduates struggle mencari kerja yang bersesuaian ngan their qualification and experiences. 

Wednesday, 11 May 2016

Fae minta soalan teka-teki

Assalamu'alaikum readers :D

pejam celik pejam celik waa masuk bulan Mei dah rupanya. ne post pertama Fae untuk bulan ane. busy girl katakan :p anu bah..Fae boring masa ne so siapa-siapa ada soalan teka-teki or lawak gila-gila do share them below in the comment box, okay? thanks peeps! :D


Tuesday, 26 April 2016

alkisah facebook, instagram dan blog fae

Assalamu'alaikum readers :D


alkisah Facebook, Instagram dan Blog Fae

dulu --

masa Fae karak ber-Facebook macam-macam status Fae update. ada status yang random, ada status kurang matang. HAHA! status matang and pra-matang pun ada. wawawa --- okay, fine inda cali (lawak) Fae.

segmen tonton Uk20 free gift

Assalamu'alaikum readers :D

http://ucingkadayan.blogspot.com/2016/04/segmen-tonton-uk20-free-gift.html

Uk20 adalah Animasi pendek yang bercorak komedi untuk hiburan semata-mata. Uk20 kali ini mempersembahkan 'free gift'. Sinopsis: Ucing telah di beri Free Gift berupa iPhone dari orang yang tidak di kenali, adakah betul itu iPhone? dan apakah balasan Free Gift Ucing kepada orang tersebut.? Anda akan menonton Animasi Free Gift setelah tamat Segmen ini.

Wednesday, 20 April 2016

tuition tutor note: sipa paling garang, teacher Fae atau teacher Ana?

Assalamu'alaikum readers :D

Fae pernah tanya student Fae, si Aliyan and Aiman "siapa paling garang, teacher Fae atau teacher Ana?" masa tu ada cigu (cikgu) Ana dakat Fae. tesengih (tersengih) - sengih kami dua menunggu jawapan dari durang Aliyan. 

so, cuba teka. Fae atau Ana yang paling garang?

Sunday, 17 April 2016

nightie night #2

Assalamu'alaikum readers :D

Fae baru habis blogwalking ke blog kawan-kawan. thanks a lot kepada visitor blog Fae yang sudi singgah walaupun Fae jarang update new entry and jarang blogwalking. bila y'all nampak new entry di blog Fae meaning atulah saja masanya Fae will 'blogwalk' to your blog. so sorry if ada blog yang Fae jarang singgah.

mau tau secret? ada satu factor utama yang can make Fae terus tertarik melawat blog y'all. tajuk entri blog yang menarik. such as 'anak kucing terjatuh dalam mesin basuh' or 'are you my best friend?' or 'tips membodek suami in a good way' HAHAHA! semua tajuk atu contoh ganya (sahaja). kalo tajuk atu lebih into heavy content type Fae jarang kan singgah. kecuali tajuk yang Fae interested to know walaupun kinda serious entrinya, like 'cara merawat pesakit physo'...

k goodnight!

Wednesday, 13 April 2016

tuition tutor note: how i get this job at the first place?

Assalamu'alaikum readers :D

one of the best feelings ever is bila terima gaji hasil dari titik peluh of your job. inda kira job atau bergaji basar atau damit. cakap pasal job, Fae mau anak-anak Brunei especially golongan youth to not being picky dalam memilih pekerjaan. bcoz the level of unemployment di Brunei sangatlah mendukacitakan. and thus, calling out semua penganggur di luar sana teruskan berusaha looking for job.cuba berjinak-jinak buat business bila ada peluang. amalkan tips ane --> doa, usaha, tawakal dan ikhtiar.



(L to R) Ariffin dan Aiman were doing Maths exercise

Monday, 11 April 2016

segmen jom singgah #jmbelog

Assalamu'alaikum readers :D



jom singgah blog JMBelog kalo mau ikut segmen mudah ne :)

salam kenal dari urang Brunei ^^

Saturday, 9 April 2016

nightie night #1

Assalamu'alaikum readers :D

been trying my best to update my blog at least twice a week. actually banyak cerita Fae mau share cuma masa berblogging tu somehow limited. ditambah lagi ngan keadaan laptop yang sooo lambat loading-nya grr! wifi pun 2x5 slow.

esuk Sunday Fae ada urusan need to settle. lapas tu shopping time coz Alhamdulillah sudah terima gaji :D well, i need to put aside some amount untuk few savings. okay nightie night!

Wednesday, 6 April 2016

tudung Fareeda oh tudung Fareeda

Assalamu'alaikum readers :D

quite a peaceful afternoon oh.. however dalam peacefulness-nya masa ne dalam social media sedang berlaku perang viral against Fizo Omar and his wife pasal video pelanggan tudung Fareeda berabut-rabut (berebut-rebut) mengambil queueing number. punca viral?

1) Muslim men and women berhimpit mengambil queueing number (bila namanya berhimpit of course berlakunya direct bersentuhan either sengaja atau inda sengaja)

2) sistem queueing yang kecoh

Monday, 4 April 2016

"i don't remember we were classmates back then!"

Assalamu'alaikum readers :D



haa apa motif Fae taruh the image above?

lengan yang sebelah kiri tu milik kawan Fae si Mia and lengan yang terpesorok sebelah kanan tu milik Simah. Mia and Simah are my childhood friends dari sekulah rendah. but only now kami jadi geng. geng lah sangat. haha!

Sunday, 3 April 2016

random afternoon post #2

Assalamu'alaikum readers :D

arghhh Fae tension pasal:

1) jerawat muka Fae makin teruk
2) March budget lari ooo 

yet at the same time Fae rasa excited pasal:

1) pasal apa eh? ---
2) *thinking*

excited for nothing? haha! whatever lah! daripada Fae being grumpy for nothing kan ^^ okaylah that's all. dah namanya random post kan :)

Wednesday, 30 March 2016

random afternoon post #1

Assalamu'alaikum readers :D

soon bakal masuk bulan April. tik! tok! tik! tok! inda terasa masa berlalu so fast. about 2 months left before Ramadhan tiba. lapas Ramadhan umat Islam sambut hari raya puasa. lapas tu hari raya haji. lapas tu one of my close friends kan kawin. 2 months after hers, my close cousin pun kan kawin. lapas tu bulan December tia. lapas tu tadaa 2016 berakhir.

quick game: count how many 'lapas tu' i use in above paragraph within 5 seconds! haha!

Sunday, 27 March 2016

so close to earn the title 'madame businesswoman"

Assalamu'alaikum readers :D

best eh hari minggu yang santai. well, Fae sepatutnya buat craft today bcoz atu yang dirancang awal. tapi mood membuat craft atu alum ada. never mind, just let me update my blog first. haha! blog ne kalo inda ada entri baru i bet memang my readers rasa boring. am i right? err, adakah yang sudi baca blog Fae ne. haha!

somehow, i am quite excited at the moment. i am so close to earn the title 'madame businesswoman'. haha! this is so lame! okay, be serious!  

Friday, 25 March 2016

tiga jenis kasut sandal wanita yang paling popular

Assalamu'alaikum readers :D

haa siapa di sini suka pakai kasut sandal angkat tangan! *Fae angkat tangan* bila cakap pasal kasut sandal tarus (terus) terbayangkan imej santai. walaupun santai tapi kalo matching ngan outfit buleh (boleh) bah make yourself look fashionable. jangan saja pakai setampik sandal jipun (Jepun) and setampik lagi pakai heels. it did happen to my friend *sorry kawan haha!* atu namanya fashion tralalala tu. haha!

Thursday, 24 March 2016

jaga muka bui

Assalamu'alaikum readers :D

haa ne apa kes cerita pasal jaga muka ne. okay, straight to the point saja. somehow Fae quite ingau (risau) ngan masalah kulit muka Fae yang selalu bejerawat and mudah beminyak ane. sasak (annoyed) Fae bah. bila Fae usap pipi terasa kasar bui >.<  siapa yang inda mau impikan kulit licin bersih ala artis gitu. 

since Fae planning mau nikah this year so i gotta mula 'renovate' muka ane bhahaha!!! 

Wednesday, 23 March 2016

segmen #family blogger

Assalamu'alaikum readers :D


jom join 


talking about 2016 plans..

Assalamu'alaikum readers :D

ulala ~ this is my first blog post untuk tahun 2016. haha! adalah sebabnya tu kenapa Fae finally so-called rajin buka and update blog. anyway, cuaca di tempat Fae masa ane kinda hot. i wish it rains soon. batah (lama) sudah Brunei mengalami musim kemarau ne. i believe neighbouring country like Malaysia pun experiencing musim kemarau ne kan~