Followers

Monday, 3 December 2012

monday trivia #2

Assalamu'alaikum readers :D 

my goodness, so much to do this week :s

okie dokie, let's see apa ada on Monday huh?

1) my handphone buat hal pagi tadi. punya lah gelisah aku takut2 kalau my friend (yang selalu ambil aku di rumah awal pagi plus hantar balik dari kaja) ada message. mana lah tau kan kalau2 ea ada message bagitau nda dapat ambil aku. walaupun handphone ku sometimes being gay (LOL) tapi aku masih sayang pasal ea pemberian uncle and aunt ku ^^

2) bukan mau show off or whatsoever tapi aku rasa today i am a bit productive hehe Alhamdulillah. awal pagi saja aku got Monday blues :p

3) nasihat bermakna from my uncle today: 
  • if people bawa cakap english, you speak english. if people cakap malay, jangan telebih jakun kan cakap english. if you are in the same level sama urang dangan kamu becakap (e.g degree graduates) maybe buleh lah speaking sesama sendiri. if urang atu low-educated jangan lah mengada-ngada bawa ea cakap english takut ea nda paham. pokok pangkalnya respest. 
  • make your own initiative. jangan tunggu kana told to do this and that baru buat. bisainya/bagusnya kalau ada something yang you all rasa perlu di-improve (ane applicable in working situation) pikirkan initiative-nya and discuss sama pekerja lain. uncle cakap ane bagus kalau mau impove prestasi kaja.
  • jangan emotional kalau balik2 kana komen benda negative saja. hmm yang ane aku payah sikit. huhu.
okeh tu saja. almost 11 pm dah. sorry nda banyak interesting story to share in this entry. i am busy doing other stuff, too. see you in legoland dream land ^^ mimpikan aku okeh haha. if nda tau how do i look like, tu nah klik saja arah google+ profile picture ku kekeke :p

p/s: whatever pending comments, esuk2 aku reply okeh? 

subuk-subuk ne jua --> monday trivia #2

2 comments:

  1. TARIKH TAMAT SEGMEN NI TELAH DITUKARKAN PADA 6/12.2012.TAPI! PESERTA YANG DAH JOIN,SUDAH DIBLOGLISTKAN DI SIDEBAR SAYA.TY

    ReplyDelete

thanks for leaving your comment here :)